Psychologia motywacji i osiągnięć – jak zastępować nastawienie stałe nastawieniem rozwojowym?

Moduł II: NASTAWIENIE NA ROZWÓJ

The Mindset Intervention: Replacing Fixed Mindset with Growth Mindset

Psychologia motywacji i osiągnięć – jak zastępować nastawienie stałe nastawieniem rozwojowym?

Nastawienie rozwojowe
Nauczyciele i uczniowie nastawieni rozwojowo, rozumieją, że inteligencję można rozwijać. Uczniowie mogą skupiać się na poprawie swoich umiejętności, zamiast martwić się, że coś im nie wyszło. Pracują ciężko, aby wiedzieć więcej i być mądrzejsi. Na podstawie wieloletnich badań dr Carol Dweck, dr Lisy Blackwell i ich kolegów, wiemy, że uczniowie, którzy przyswajają taki sposób myślenia, wykazują większą motywację w szkole, mają lepsze oceny i wyniki egzaminów.


growth
Jak wygląda zatem nauka Nastawienia Rozwojowego?

Kadra zarządzająca w szkole wspiera nauczycieli. Jest wrażliwa na ich szczere opinie, a nie nastawia się defensywnie do otrzymanych informacji. Stara się również budować swoje umiejętności i jest gotowa uczyć się także od swoich nauczycieli.

Nauczyciele współpracują ze swoimi kolegami i koleżankami, aby nie zamykać jedynie drzwi klasy i tym samym analizować i pracować nad wszystkim samemu. Dążą do rozwijania swoich umiejętności praktycznych, nie obwiniając przy tym innych o niepowodzenia jakie napotykają. Naprawdę wierzą, że wszyscy uczniowie mogą uczyć się i odnieść sukces, który później pokażą innym.

Rodzice wspierają naukę swoich dzieci w szkole i poza nią. Są partnerami nauczycieli, współpracują z nimi, pozostając nieustannie w zasięgu ich pytań. Nie skupiają się jedynie na dobrych stopniach swoich pociech, ale na ich wyzwaniach, umacniając ich w poprawie swoich umiejętności, nauce nowych i dążeniu do celu.

Uczniowie podchodzą do zadań entuzjastycznie, są pracowici, wytrwale nabywają nowe umiejętności i doszkalają pozostałe. Biorą swój sukces we własne ręce.


Fixed-vs-growth-mindset


www.mindsetworks.com [09.11.2015]
Przekład: Justyna Kapelan
Opracowanie: dr Agnieszka Wilczyńska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyrażasz zgodę na tzw. "ciasteczka" korzystając z tej witryny internetowej. Więcej informacji..

Pliki cookies na tej stronie internetowej są włączone, aby zapewnić Ci jak najlepsze przeglądanie. Jeśli używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie po kliknięciu "Akceptuj", to wyrażasz zgodę na to zgodę. Wyciąg z polityki bezpieczeństwa: §3. Pliki cookies 17. Witryna www.hip.org.pl używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn. Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego. 18. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszej witryny, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.

Zamknij.