">">">">">

„Jeden strzał wystarczy”

Kampania UNICEF Chile zatytułowana „Jeden strzał wystarczy” [ang. „One shot is enough”] dotycząca cyberprzemocy wygrała Międzynarodowy Festiwal Kreatywności 2015 w Cannes [festiwal komunikacji kreatywnej, branży reklamowej oraz dziedzin pokrewnych – przyp. tłum.]. Za pomysł odpowiedzialna jest agencja Y&R z Chile.

Kampania wskazuje również na wszechobecny „efekt gapia”, który towarzyszy każdej z prezentowanych w kampanii sytuacji.

Trzy fotografie – egzekucje: „Grubaska”, „Kujon” i „Słabeusz” to zdjęcia grup nastoletnich uczniów i uczennic, którzy ze smartfonami w rękach celują w swoich rówieśników, swoją postawą przypominając pluton egzekucyjny.

one-shot-is-enough

Zdjęcia opatrzone są napisem: „Jeden strzał wystarczy. Cyberprzemoc to jedna z głównych przyczyn depresji i samobójstw wśród szkolnej młodzieży. Jeżeli więc jesteś w posiadaniu smartfona, używaj go z rozwagą. Nie zabijaj czyjegoś poczucia własnej wartości.”


unicef-one-shot-fatty

W szkolnej szatni trzy nastolatki celują aparaty swoich telefonów w dziewczynę stojąca naprzeciwko, z pełniejszą niż one figurą. Wszystkiemu przygląda się inna chudsza dziewczynka.


unicef-one-shot-nerd

 

W szkolnej stołówce grupa czterech chłopców robi zdjęcia koledze, który upuścił swoją tacę z jedzeniem na podłogę. Za drzwiami widać postać innego chłopca, który wszystkiemu się przygląda.


jeden strzał wystarczy 1

 

Na szkolnym boisku grupa czterech chłopców używa swoich telefonów, a ich celem jest ośmieszenie, a następnie sfotografowanie chłopca znajdującego się na środku boiska, otoczonego przez nietrafione do kosza piłki koszykowe. Świadkiem tej sytuacji jest inny chłopiec, który przechodzi bokiem i nie reaguje.


Autorzy kampanii: Prolam Y&R, Santiago – dyrektorzy zarządzający Alvaro Becker i Francisco „Cruncho” Cavada, główni artyści Emerson Navarrete i Jaime Diaz Campisto, dyrektorzy artystyczni Sergio Araya Caneo i Sergio Edwards, produkcja zdjęć Machado Cicala Morassut (MCM)



Zdjęcia i oryginalny tekst pochodzą ze strony www.theinspirationroom.com [06.10.2015]
Przekład: Justyna Kapelan
Opracowanie: dr Agnieszka Wilczyńska

Wyrażasz zgodę na tzw. "ciasteczka" korzystając z tej witryny internetowej. Więcej informacji..

Pliki cookies na tej stronie internetowej są włączone, aby zapewnić Ci jak najlepsze przeglądanie. Jeśli używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie po kliknięciu "Akceptuj", to wyrażasz zgodę na to zgodę. Wyciąg z polityki bezpieczeństwa: §3. Pliki cookies 17. Witryna www.hip.org.pl używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn. Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego. 18. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszej witryny, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.

Zamknij.