Kampania UNICEF Chile zatytułowana „Jeden strzał wystarczy” [ang. „One shot is enough”] dotycząca cyberprzemocy wygrała Międzynarodowy Festiwal Kreatywności 2015 w Cannes [festiwal komunikacji kreatywnej, branży reklamowej oraz dziedzin pokrewnych – przyp. tłum.]. Za pomysł odpowiedzialna jest agencja Y&R z Chile.
Kampania wskazuje również na wszechobecny „efekt gapia”, który towarzyszy każdej z prezentowanych w kampanii sytuacji.
Trzy fotografie – egzekucje: „Grubaska”, „Kujon” i „Słabeusz” to zdjęcia grup nastoletnich uczniów i uczennic, którzy ze smartfonami w rękach celują w swoich rówieśników, swoją postawą przypominając pluton egzekucyjny.
Zdjęcia opatrzone są napisem: „Jeden strzał wystarczy. Cyberprzemoc to jedna z głównych przyczyn depresji i samobójstw wśród szkolnej młodzieży. Jeżeli więc jesteś w posiadaniu smartfona, używaj go z rozwagą. Nie zabijaj czyjegoś poczucia własnej wartości.”
W szkolnej szatni trzy nastolatki celują aparaty swoich telefonów w dziewczynę stojąca naprzeciwko, z pełniejszą niż one figurą. Wszystkiemu przygląda się inna chudsza dziewczynka.
W szkolnej stołówce grupa czterech chłopców robi zdjęcia koledze, który upuścił swoją tacę z jedzeniem na podłogę. Za drzwiami widać postać innego chłopca, który wszystkiemu się przygląda.
Na szkolnym boisku grupa czterech chłopców używa swoich telefonów, a ich celem jest ośmieszenie, a następnie sfotografowanie chłopca znajdującego się na środku boiska, otoczonego przez nietrafione do kosza piłki koszykowe. Świadkiem tej sytuacji jest inny chłopiec, który przechodzi bokiem i nie reaguje.
Autorzy kampanii: Prolam Y&R, Santiago – dyrektorzy zarządzający Alvaro Becker i Francisco „Cruncho” Cavada, główni artyści Emerson Navarrete i Jaime Diaz Campisto, dyrektorzy artystyczni Sergio Araya Caneo i Sergio Edwards, produkcja zdjęć Machado Cicala Morassut (MCM)