">">">">">

III Kongres Polskiej Edukacji

Na III Kongresie Polskiej Edukacji, który odbył się 29  i 30 sierpnia 2015r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, Profesor Philip Zimbardo poprowadził wykład zatytułowany: Bądź Bohaterem, bądź początkiem nowej rewolucji w polskiej edukacji  i zaprezentował Projekt Bohaterskiej Wyobraźni.

FOT_5624

Profesor Zimbardo „dzwonił na alarm”, aby zauważać tych chłopców, którzy wycofują się z życia społecznego w świat wirtualnych gier, a przez to nie potrafią w pełni korzystać i funkcjonować w realnym świecie.  Zasygnalizował, że dziewczyny mają duże szanse aby włączać chłopców we wspólne  aktywności.

Ważne abyśmy potrafili odróżniać rzeczywistość realną od wykreowanej przez świat gier i filmów.

FOT_5523


 

Uczestnikami Kongresu byli nie tylko przedstawiciele kadry pedagogicznej, ale także rodzice, uczniowie, przedstawiciele samorządów oraz organizacji pozarządowych.

IMG_5265


Dr Agnieszka Wilczyńska wprowadziła uczestników w zagadnienie poczucia przynależności u uczniów – podkreślając jego znaczenia dla budowania samooceny i pozytywnego nastroju u  dzieci, a także jego ważności dla wzrostu zaangażowania uczniów w życie szkoły i naukę.

FullSizeRender11

 

FOT_5466


Po wykładzie Profesor podpisywał nieskończona liczbę książek swojego autorstwa.

MJG_9960

Następnie odbył się Panel w którym uczestniczyli: Prof. Philip Zimbardo, dr Maciej Milczanowski, Tomasz Wojtasik, Beata Petkova i dr Agnieszka Wilczyńska jako moderator.

Zespół naszych ekspertów poprowadził debatę pt. Niech rewolucją w Polsce będzie edukacja!

FOT_6732

 

dr Maciej Milczanowski – były żołnierz, uczestnik misji ONZ na Wzgórzach Golan oraz Sił Koalicji w Iraku. Ukończył  szkołę oficerską oraz studia magisterskie w AON oraz doktoranckie w UJ z dziedziny historii starożytnej. Obecnie nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, w trakcie uzyskiwania certyfikacji na Trenera HIP.

Tomasz Wojtasik – Trener Edukacji HIP Regionalnego Ośrodka Metodyczno – Edukacyjnego METIS w Katowicach, publicznej placówki Samorządu Województwa Śląskiego, wieloletni trener i wykładowca w Pracowni Programów Edukacyjnych.

Beata Petkowa  – absolwentka programu matury międzynarodowej w liceum Batorego w Warszawie, tegoroczna maturzystka oraz laureatka Nagrody Specjalnej za osiągnięcia w nauce i aktywność społeczną. Ponadto lider inicjatywy Warszawiacy Międzypokoleniowo, a także mentor ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych Zwolnieni z Teorii. Studentka pierwszego roku Uniwersytetu Stanforda w USA, Trenerka Edukacji HIP.

oraz  Philip Zimbardo.

Modratorem panelu była dr Agnieszka Wilczyńska.

FOT_6293

W trakcie panelu uczestnicy mogli dyskutować nad rolą nauczyciela we współczesnej szkole, a zwłaszcza zapotrzebowaniem nauczycieli i uczniów na rewolucję w edukacji. Paneliści przedstawili różne aspekty rewolucji, która może zaistnieć na przykład poprzez kształtowanie bohaterskiej wyobraźni. Dr Maciej Milczanowski zobrazował zjawiska dynamiki grupowej i przykłady bohaterstwa w warunkach wojennych lub trudnych warunkach społecznych i systemowych, Tomasz Wojtasik przedstawił Bohatera z perspektywy doświadczeń Trenera Edukacji Projektu HIP, a Beata Petkowa z perspektywy ucznia.

FOT_6384

Profesor Zimbardo podkreślał znaczenie aspektu wizualizacji lekcji prowadzonych w szkołach przez nauczycieli różnych przedmiotów jako podstawowego postulatu zmiany w polskiej edukacji. Praktyka życia codziennego i wyniki badań wskazują, że uczniowie nie tylko nie chcą, ale wręcz nie potrafią uczyć się według dotychczasowej jednej metody opierającej się niemal wyłącznie o czytanie niezliczonych podręczników i zaliczanie uzyskiwanej w ten sposób wiedzy. Efektywne lekcje powinny być prowadzone przy pomocy prezentacji wykorzystujących najnowsze technologie informatyczne oraz filmy i inne materiały poglądowe, a sam nauczyciel być może powinien być bardziej partnerem i facylitatorem zmian niż „guru”.


 

Zdjęcia: www.kongres.ibe.edu.pl oraz zbiory prywatne.

 

Wyrażasz zgodę na tzw. "ciasteczka" korzystając z tej witryny internetowej. Więcej informacji..

Pliki cookies na tej stronie internetowej są włączone, aby zapewnić Ci jak najlepsze przeglądanie. Jeśli używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie po kliknięciu "Akceptuj", to wyrażasz zgodę na to zgodę. Wyciąg z polityki bezpieczeństwa: §3. Pliki cookies 17. Witryna www.hip.org.pl używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn. Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego. 18. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszej witryny, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.

Zamknij.